Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

Name and shame: yurmobile.com

Τούτη την είδηση την ψάρεψα από τον "Φιλελεύθερο", και επειδή κάτι παρόμοιο έκανα κι εγώ πρόσφατα (και την πάτησα κι εγώ), το αναφέρω για να το έχετε υπόψη σας. Η εταιρεία λέγεται Yur Mobile Cyprus καi to τεστ που αναφέρει στη δική μου περίπτωση είναι IQ Test. Οι ίδιοι ισχυρίζονται πως έχουν στείλει SMS με χρεώσεις, αλλά προσωπικά δεν έχω λάβει κάτι τέτοιο. Ενημερώστε όλους τους φίλους και γνωστούς σας!
Θα ήθελα να καταγγείλω και μέσω της στήλης σας, τη δραστηριοποίηση συγκεκριμένης εταιρείας η οποία εκμεταλλεύεται πελάτες/συνδρομητές εταιρειών κινητής τηλεφωνίας για να βγάζει κέρδος. Και θα σας εξηγήσω στη συνέχεια το πώς. Πατώντας σε ανύποπτο χρόνο κάποιο σύνδεσμο στο διαδίκτυο για να κάνεις κάποιο τεστ, η εταιρεία σού δίνει κάποιες ερωτήσεις για να απαντήσεις. Τελειώνοντας σού ζητά να καταχωρήσεις τον αριθμό του κινητού σου τηλεφώνου για να σου αποσταλεί το αποτέλεσμα του διαγωνισμού. Αντί να σταλεί το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, αποστέλλεται ένας τετραψήφιος αριθμός με προτροπή να τον βάλεις πάνω στην ιστοσελίδα που έκανες το τεστ. Με αυτό τον τρόπο ο πελάτης των εταιρειών της κινητής τηλεφωνίας, πιστεύει ότι είναι απλά ακόμα ένα βήμα για να πάρει το αποτέλεσμα αλλά στην ουσία η καταχώρηση του τετραψήφιου αριθμού είναι η «επιβεβαίωση» για την εγγραφή του ως συνδρομητής της συγκεκριμένης εταιρείας με αυτόματη χρέωση περίπου € 8,50! Η συνδρομή αυτή ανανεώνεται αυτόματα κάθε εβδομάδα με το ίδιο ποσό! Αντιλαμβάνεστε ότι ο πελάτης μπορεί να χρεωθεί μέχρι και 4 εβδομάδες μέχρι το ανακαλύψει στον μηνιαίο του λογαριασμό που θα του αποσταλεί από την εταιρεία της κινητής τηλεφωνίας. Μόλις υποψιάστηκα τι είχε συμβεί προσπάθησα να απενεργοποιήσω τη συνδρομή (μέσω sms) και πήρα τηλέφωνο στην εταιρεία όπου η τηλεφωνήτρια μου είπε να πάρω την εταιρεία με την οποία συνεργάζομαι για να δω αν έχω χρεωθεί. Στην επιμονή μου, μου είπε ότι αφού δεν πήρα κάποιο μήνυμα δεν έχω χρεωθεί ενώ στην πραγματικότητα έχω χρεωθεί. Επίσης της ζήτησα να μου πει κατά πόσο είχε απενεργοποιηθεί η «συνδρομή» μου και αυτή κοιτάζοντας το σύστημα μου απάντησε αρνητικά (δηλαδή το smsπου απέστειλα βάσει των οδηγιών της ίδιας της εταιρείας δεν είχε λειτουργήσει για την απενεργοποίηση). Αμέσως πήρα τηλέφωνο στην εταιρεία που με εξυπηρετεί με την κινητή τηλεφωνία για να καταγγείλω την υπόθεση όπου παρόλη την κατανόηση που επέδειξαν μού είπαν ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Επίσης μου είπαν ότι 7500 κάτοχοι κινητών τηλεφώνων είχαν παρόμοιες περιπέτειες με τη δική μου. Προσωπικά ζήτησα να μάθω τι ενέργειες κάνουν αφού γνωρίζουν την υπόθεση για να προστατεύσουν τους πελάτες τους και η απάντηση ήταν ότι από τη στιγμή που εγώ έκανα ουσιαστικά «συμφωνία» με την εταιρεία δεν μπορούν να κάνουν κάτι.
Α.Ν. Λάρνακα Ο αναγνώστης μας -με τον οποίο επικοινωνήσαμε μέσω τηλεφώνου μετά την παραλαβή της επιστολήςείναι καθημερινός χρήστης του διαδικτύου και γνωρίζει αρκετά για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Είναι επίσης πτυχιούχος και μέρος των σπουδών του ήταν στην πληροφορική. Με άλλα λόγια, το επίπεδο της μόρφωσής του είναι υψηλό και σίγουρα δεν είναι άσχετος με το θέμα «διαδίκτυο». Παρόλα αυτά όμως, σηκώνει τα χέρια και παραδέχεται ότι έγινε συνδρομητής σε εταιρεία χωρίς να το θέλει και έτσι έφυγαν χρήματα από τους τραπεζικούς του λογαριασμούς χωρίς τη θέλησή του. Ζητήσαμε την ηλεκτρονική διεύθυνση στην οποία έκανε το τεστ και προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε το πρόβλημα. Επειδή γνωρίζαμε τι ακριβώς έπαθε ο αναγνώστης μας, εντοπίσαμε στα πρώτα στάδια τις πληροφορίες μέσω των οποίων ενημερώνεται ο χρήστης του διαδικτύου ότι θα χρεωθεί (και πόσο) εάν συνεχίσει τη διαδικασία. Με αυτό και μόνο το δεδομένο, η εταιρεία είναι καλυμμένη αφού ενημερώνει τους πελάτες της ότι θα τους χρεώσει. Άρα, δεν τίθεται θέμα εξαπάτησης και λήψης νομικών μέτρων.
Η όλη ιστορία μάς θύμισε τις τηλεοπτικές διαφημίσεις που καλούν τους τηλεθεατές να συμμετάσχουν σε διάφορους διαγωνισμούς μέσω τηλεφωνικών γραμμών αυξημένης χρέωσης και το ποσό χρέωσης αναφέρεται με πολύ μικρά γράμματα στο κάτω μέρος της οθόνης. Εάν ο τηλεθεατής δεν προσέξει και συμμετάσχει, χρεώνεται μέσω του τηλεφώνου του.
Το ίδιο συμβαίνει και στο διαδίκτυο, γι’ αυτό οι χρήστες του πρέπει να είναι προσεκτικοί. Όταν αναγνώστης μας που είναι καθημερινός χρήστης του διαδικτύου, με σπουδές επί του θέματος, δεν πρόσεξε, αντιλαμβάνεστε τι μπορεί να συμβεί σε άτομα με λιγότερες σχετικές γνώσεις… Μόνος τρόπος άμυνας, η προσοχή όταν εισέρχεσαι ως χρήστης του διαδικτύου σε άγνωστες ιστοσελίδες.
ΛΟΥΚΑΣ ΠΑΡΠΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: